Bramy segmentowe to obecnie najczęściej wybierany rodzaj bram garażowych – jest to spowodowane przede wszystkim uniwersalnością takiej bramy, dużą elastycznością w doborze akcesoriów oraz preferencjami architektów, którzy najczęściej wybierają bramy segmentowe do projektowanych oprzez siebie budynków.
Największym atutem segmentowych bram garażowych jest mała ilość zajmowanego miejsca oraz łatwość ich obsługi. W połączeniu z bardzo szeroką ofertą rynkową oraz faktem, że bramę segmentową można zamontować niemal w każdym garażu, większość inwestorów wybiera właśnie bramy segmentowe. Nie są one jednak bez wad, choć zalety zdecydowanie przeważają.
Warto pamiętać, że w chwili gdy brama jest otwarta, znajduje się ona tuż pod sufitem nie zajmując miejsca w garażu. Jednak w niskich garażach sama obecność prowadnic może być problemem, który uniemozliwi zaparkowanie auta typu SUV.
Mechanizm działania bramy segmentowej:
Konstrukcja bramy segmentowej jest jej największą zaletą, bowiem w trakcie pracy nie „zachodzi” za- ani przed garaż. Porusza się za pomoca rolek w prowadnicach, które są poprowadzone od podłogi do góry otworu garażowego i następnie pod sufitem w głąb garażu. Brama składa się z segmentów, spośród których każdy porusza się na własnych rolkach – dzięki temu brama segmentowa w trakcie pracy „łamie” się, nie wymagając dodatkowej przestrzeni podczas otwierania czy zamykania.
Szczególną uwagę przy wyborze bramy segmentowej należy poświęcić jakości połączeń między segmentami – te miejsca bowiem odpowiadają najczęściej za utratę ciepła.
Kiedy warto wybrać bramę segmentową? Wady i zalety:
|
|